Menu

Interview Wim Jansen

Algemeen Directeur L1NDA


Amsterdam 14 april,

1. Je bent algemeen directeur van L1NDA, het bedrijf dat wijd en zijd bekend staat om de geavanceerde roosterplanning oplossing Planner die door zo’n 3000 horecaondernemers en 70.000 horecamedewerkers dagelijks wordt gebruikt. Waar kennen horecandernemers jullie nog niet zo goed van? Wat doet L1NDA nog meer behalve Planner?

Waar de horeca ons nog niet zo goed van kent is ons uitzendbureau Connect. Via Connect kunnen horecaondernemers hun onvervulde diensten vullen met vaardige tijdelijke krachten. Wij bieden als enige de mogelijkheid aan horecabedrijven om geïntegreerd in hun planningtool hun openstaande diensten te vullen met flexwerkers. Heel efficient kunnen ze zo hun flexibele schil opvullen. Wij zorgen goed voor onze flexwerkers. Ze worden goed betaald, zijn verzekerd, we dragen sociale lasten af en zij ontvangen vakantiegeld en pensioen. Geen zzp-schijnconstructies, dus heel transparant. Zo goed mogelijk voor onze flexibele krachten zorgen, is een kernwaarde van L1NDA. Wij zijn overtuigd dat de horeca dit ook het liefste wil.

2. Wat is jullie mening over de maatregelen die de overheid heeft genomen voor de horeca?

Het is een ongeëvenaard zware periode voor de horeca. Ook voor L1NDA is het een zware tijd, want wij zijn voor een groot deel afhankelijk van de horeca. De overheidsmaatregelen zijn fijn alhoewel ze bij lange na niet de verliezen zullen compenseren. KHN maakt zich gelukkig sterk voor de ondernemers, maar er is te weinig aandacht voor de mensen met een tijdelijk contract. Al die werknemers die keihard werken, flexibel, creatief en gastvrij zijn en altijd klaarstaan voor hun gasten. Het is ontzettend confronterend dat juist deze grote hardwerkende groep mensen nu met lege handen staat. Voor hen is momenteel echt te weinig zorg en aandacht.

3. Deze periode vraagt veel van de creativiteit van horecaondernemers. Welke goede creatieve intitatieven vallen jou het meest op?

Er zijn vele mooie initiatieven. Deze tijd toont de grote creativiteit en flexibiliteit van horecaondernemers maar weer aan. De take aways en bezorgservices zijn natuurlijk top en we zien ook drive ins ontstaan. Want ook al is het crisis, mensen willen niet elke avond zelf koken. Bij Helpdehoreca.nl, steundehoreca.nl en redderestaurants.nl schaf je waardebonnen aan waarmee de horeca nu al de rekeningen kan betalen. Heel sympathiek vind ik de samenlunchchallenge.nl waarmee je je medewerkers thuis op een lunch trakteert via een lokaal bedrijf en anderen uitdaagt dit ook te doen. Bij Etenover.nl bieden foodproducenten hun waren aan consumenten aan, anders blijven zij met hun voorraden zitten. Surpriseat.nl biedt arrangementen met korting die je nu al kunt aanschaffen en #deliverydonderdag wil dat donderdag een standaard afhaal- of bezorgdag wordt. Wij hebben de meeste initiatieven op onze website op een rijtje gezet.

4. Waarmee helpen jullie de horeca in deze tijd?

Al onze medewerkers werken keihard vanuit huis. Vanaf dag 1 was ons bedrijf daar volledig klaar voor. Mooi om te zien dat deze moeilijke periode geen enkele invloed heeft op onze werkzaamheden. Waar we nu vooral tijd voor hebben is productontwikkeling, want de helft van ons bedrijf bestaat uit software specialisten. Door deze periode is er veel meer tijd voor het ontwikkelen van nieuwe features. Hierna zullen onze producten nog beter aan de wensen van onze klanten tegemoetkomen en deze zelfs overtreffen. Ook organiseren wij webinars om klanten te informeren hoe zij nu met Planner hun roosters moeten inrichten met betrekking tot de noodmaatregelen. We proberen hen zoveel mogelijk om de hoogte te houden van alle ontwikkelingen. We staan elke dag in contact met onze klanten. We merken dat zij daar behoefte aan hebben.

5. Wat ga je zelf als eerste doen als de horeca weer open mag?

Ik heb nu al visoenen van een gezellig dineetje in een knus restaurant. Maar ik droom er ook van dat ik op een zonnig terras geniet van een heerlijk glas rosé. Eerlijk gezegd, droom ik hier bijna dagelijks van!