Menu

Over Nationale Horecadag

Nationale Horecadag is opgezet om het grootste samenwerkingsverband te vormen tussen Nederlandse horeca instanties, verenigingen, netwerk clubs en hotelscholen.

Nationale Horecadag zet zich actief in om de arbeidsproblematiek in de horeca te verkleinen en om een positieve impact te maken op het imago van de horeca als branche om in te werken.

Nationale Horecadag heeft de volgende doelstellingen:

Impact first

  • Het verbeteren van het imago van de Nederlandse horeca en hiermee op de lange termijn de personeelsschaarste te verkleinen.
  • Het dichter bij elkaar brengen van verschillende horeca instanties om onderlinge samenwerking te stimuleren.
  • Hotelscholen en horecabedrijven dichter bij elkaar brengen om zo de instroom van stagiaires en afgestudeerden te verhogen.
  • Het bewust maken en enthousiasmeren van jongeren over de zeer diverse opleidings – en arbeidsmogelijkheden in de horeca.

Op Nationale Horecadag bundelen  Nederlandse horecagelegenheden hun krachten om gezamenlijk– en individueel activiteiten te organiseren, een kijkje achter de schermen te bieden en meet & greets te organiseren op deze landelijke feestdag.

Tegelijkertijd kunnen horeca bedrijven netwerken met bezoekers, met als doel geïnteresseerden te vinden die binnen het horecabedrijf willen werken.

Iedereen is welkom op Nationale Horecadag bij horecabedrijven en scholen door héél Nederland.

Horecabedrijven kunnen voor slechts € 50,- meedoen en ontvangen diverse promotiematerialen. Partners en Vrienden kunnen sponsor worden van Nationale Horecadag, waardoor Nationale Horecadag haar bereik naar werkzoekenden, jongeren en studenten kan vergroten middels online – en offline campagnes
.
Tegelijkertijd besteed Nationale Horecadag haar inkomsten onder andere aan campagnes om meer horecabedrijven te enthousiasmeren om deel te nemen aan het initiatief, alsmede regionale samenwerkingen op te starten met verenigingen, opleidingscentra en lokale netwerkwerkclubs; om zo gezamenlijk een nog grotere impact te maken op het imago van de horeca en verbetering van de arbeidsmarkt.

Ook meedoen?