Menu

Over Nationale Horecadag

De landelijke van de horeca!

Nationale Horecadag zet zich actief in om een positieve impact te maken op het imago van de horeca als branche om in te werken.

Wij werken volgens de principe en code van een Sociale Onderneming, waarbij impact maken bij ons voorop staat.

Nationale Horecadag heeft de volgende doelstellingen:

Impact first

  • Het verbeteren van arbeidsmarktparticipatie in de horeca; door, in samenwerking met WSP en UWV, werklozen aan een baan te helpen. Denk hierbij aan statushouders, zij – instromers en mensen met een arbeidsbeperking.
  • Het verbeteren van het imago van de Nederlandse horeca.
  • Het dichter bij elkaar brengen van verschillende horeca instanties om onderlinge samenwerking te stimuleren.
  • Hotelscholen en horecabedrijven dichter bij elkaar brengen om zo de instroom van stagiaires en afgestudeerden te verhogen.
  • Het bewust maken en enthousiasmeren van jongeren over de zeer diverse opleidings – en arbeidsmogelijkheden in de horeca.

Wat is de Nationale Horecadag precies?

Op Nationale Horecadag organiseren honderden horecabedrijven door heel Nederland workshops, rondleidingen, meet & greets en nog veel meer. Iedereen is welkom op de grootste open dag van de horeca; van student, werkzoekende, tot herintreder en statushouder.

Op Nationale Horecadag is iedereen welkom.

Dé dag waarop horecamedewerkers in het zonnetje worden gezet

Op Nationale Horecadag worden horecamedewerkers écht in het zonnetje gezet. Werkgevers brengen de Nationale Horecadag vlaggetjes, ballonnen en posters in huis en bedanken op deze landelijke feestdag haar medewerkers.
Want zonder hun inzet, geen horeca!

Waarom een Nationale Horecadag?

Nationale Horecadag is opgezet om het grootste samenwerkingsverband te vormen tussen Nederlandse horeca instanties, verenigingen, netwerk clubs en hotelscholen.

Horecabedrijven kunnen gratis meedoen en ontvangen diverse promotiematerialen. Partners en Vrienden kunnen sponsor worden van Nationale Horecadag, waardoor Nationale Horecadag haar bereik naar werkzoekenden, jongeren en studenten kan vergroten middels online – en offline campagnes
.
Tegelijkertijd besteed Nationale Horecadag haar inkomsten onder andere aan campagnes om meer horecabedrijven te enthousiasmeren om deel te nemen aan het initiatief, alsmede regionale samenwerkingen op te starten met verenigingen, opleidingscentra en lokale netwerkwerkclubs; om zo gezamenlijk een nog grotere impact te maken op het imago van de horeca en verbetering van de arbeidsmarkt.

Ook meedoen?